Dowiedz się, jak śledzić dowolną paczkę pocztową z Chin. Podajemy co znaczą poszczególne statusy w narzędziach do śledzenia przesyłek. Sprawdź czy jest powód by martwić się o przesyłkę.
Jak śledzić moją paczkę międzynarodową?
Śledzenie paczki międzynarodowej może być kłopotliwe, ponieważ trzeba wiedzieć, który przewoźnik zajmie się dostarczeniem paczki, kiedy międzynarodowa firma kurierska przekaże paczkę lokalnej firmie pocztowej lub kurierskiej.
Co oznacza status przybycie do punktu wymiany?
Status „Przyjazd do wewnętrznego urzędu wymiany” oznacza, że paczka dotarła do urzędu celnego kraju docelowego. Po dokonaniu odprawy celnej paczka zostanie dostarczona przez firmę pocztową kraju docelowego.
Co oznacza status „Paczka w urzędzie celnym”?
Jeśli paczka została pierwotnie wysłana z Chin, a jako lokalizację podano chińskie miasto, takie jak Pekin czy Shenzen, oznacza to, że paczka została zwrócona do Chin z kraju zamorskiego. Zazwyczaj paczka zostanie odesłana z powrotem do nadawcy, a odbiorca NIE otrzyma tej paczki w przyszłości, chyba że nadawca zapłaci dodatkową opłatę za wysyłkę i wyśle ją ponownie.
Jeśli paczka została wysłana z Chin, a w lokalizacji widnieje kraj odbiorcy, oznacza to, że paczka dotarła do kraju docelowego i zostanie dostarczona po zakończeniu odprawy celnej.
Co oznacza „Wysłano do linii lotniczej”? Jak długo przesyłka dociera do odbiorcy po wysłaniu jej do linii lotniczych?
Wysłano do linii lotniczych oznacza, że China Post przekazała paczkę do linii lotniczych. NIE musi to oznaczać, że przesyłka znalazła się w samolocie.
Status „Wysłano do linii lotniczej” będzie utrzymywany przez długi czas, aż paczka dotrze do centrum sortowania na lotnisku, które posiada usługę skanowania. Może to potrwać od 2 do 4 tygodni w normalnym sezonie i od 4 do 6 tygodni w sezonie świątecznym. Zazwyczaj paczka powinna dotrzeć do kraju docelowego w momencie pojawienia się nowego statusu.
Jeśli po ponad 30 dniach (lub 45 dniach w sezonie pośpiesznym) od „wysłania do linii lotniczej” nadal nie otrzymasz paczki, powinieneś zachować ostrożność. Przesyłka może zaginąć lub zostać poważnie opóźniona gdzieś poza Chinami. Powinieneś wszcząć spór, aby odzyskać pieniądze od sprzedawcy.
Co oznacza status „Przybycie do wewnętrznego urzędu wymiany”?
„Arrival at inward office of exchange” oznacza, że paczka dotarła do urzędu celnego kraju docelowego. Po dokonaniu odprawy celnej paczka zostanie dostarczona przez firmę pocztową kraju docelowego.
Dlaczego w wyniku śledzenia przesyłki pojawia się „Otrzymano dane elektroniczne” lub „Otrzymano informacje elektroniczne”?
Jeśli w wynikach śledzenia przesyłki znajduje się tylko jeden komunikat „Otrzymano dane elektroniczne”, oznacza to, że sprzedawca/nadawca złożył wniosek o nadanie numeru przesyłki w firmie pocztowej, ale w rzeczywistości nie wysłał jeszcze towaru.
Wielu chińskich sprzedawców opóźnia wysyłkę o 5 do 10 dni z powodu braków magazynowych. Jeśli więc właśnie otrzymałeś numer z informacją „Otrzymano dane elektroniczne”, poczekaj tydzień lub dwa i sprawdź ponownie. W większości przypadków sprzedawca wyśle towar i będziesz mógł zobaczyć rzeczywistą datę i miejsce wysyłki.
Jeśli po 10 dniach nadal nie możesz zobaczyć nowego statusu, powinieneś uważać na oszustwo. Powinieneś porozmawiać ze sprzedającym i poprosić go o podanie prawdziwej daty wysyłki i prawdziwego numeru śledzenia. Jeśli sprzedawca nie jest w stanie udzielić rozsądnej odpowiedzi, należy wszcząć spór na stronie eBay/AliExpress/Amazon.
Jakie jest znaczenie komunikatu „Otrzymano powiadomienie o wysyłce”?
Podczas śledzenia przesyłki możesz otrzymać komunikat „Otrzymano powiadomienie o wysyłce” lub „Otrzymano powiadomienie o wysyłce z WISH” lub „Utworzono zamówienie logistyczne”.
Oznacza to, że sprzedawca/przesyłający nadał numer przesyłki za pomocą oprogramowania wysyłkowego dostarczonego przez stronę trzecią (WISH, AliExpress itp.), ale jeszcze nie wysłał towaru.
Jeśli właśnie otrzymałeś numer przesyłki od sprzedawcy, poczekaj około 2 do 3 dni roboczych, aby sprawdzić, czy sprzedawca rzeczywiście wysłał towar. System śledzenia przesyłek Poczty Chińskiej dostarczy zaktualizowane informacje o dacie wysyłki i lokalizacji paczki.
Jeśli po upływie 3 dni roboczych nadal otrzymujesz ten sam rezultat w postaci „otrzymanego powiadomienia o wysyłce”. Powinieneś być ostrożny i uważać na fałszywe przesyłki. Jeśli dokonałeś zakupu na dużej stronie internetowej, takiej jak eBay/AliExpress/Amazon/Wish itp, powinieneś skontaktować się ze sprzedawcą i naciskać na niego, aby natychmiast wysłał towar. Powiedz mu, że jeśli w ciągu 3 dni nie otrzymasz prawdziwych informacji o przesyłce, rozpoczniesz spór z oszustem. W większości przypadków sprzedawcy podejmują natychmiastowe działania w celu uniknięcia sporu i kary za obniżenie oceny sklepu.
Jeśli paczka jest wysyłana z Chin do Twojego kraju, przyczyny niepowodzenia dostawy mogą być następujące:
- Adres, miasto lub kod pocztowy są nieprawidłowe.
- Urząd celny nie wydał towaru.
- Listonosz wysłał towar do Twojej skrzynki pocztowej lub drzwi wejściowych, a Ty jeszcze tego nie sprawdziłeś.
- Adresat nie jest dostępny w adresie, gdy listonosz próbował doręczyć przesyłkę.
- W adresie paczki nie ma numeru skrytki pocztowej. Jest to najczęstszy powód zwrotu paczek do U.A.E.
Pamiętaj, że Chiny są członkiem Światowego Związku Pocztowego (UPU), jego paczka zostanie dostarczona przez członka UPU w Twoim kraju. W większości przypadków tym członkiem UPU jest dostawca usług pocztowych lub firma pocztowa w Twoim kraju. Jeśli więc w Twoim kraju wystąpią problemy z doręczeniem paczki, skontaktuj się z lokalnym urzędem pocztowym i zapytaj o doręczenie paczki.